czwartek, 30 maja 2013

Książka: Caryca, Ellen Alpsten


Jest taka chwila, zaraz po przeczytaniu ostatniego słowa i zamknięciu dopiero co przeczytanej książki, w której łzy napływają mi do oczu - potrząsam głową, żeby odgonić wzruszenie i jedyne na co mam ochotę, to herbata i następna książka... Ostatnio mam to szczęście, że trafiam na pozycje, które takie właśnie uczucia we mnie wywołują, a Caryca Ellen Apsten, mimo kilku zbyt dosłownych i przydługich opisów scen miłości pożądliwej, czy też wymuszonej, jest jedną z nich...

Marta Skowrońska. Córka chłopa pańszczyźnianego, praczka, sprzedawana i poniewierana do momentu, aż bierze los we własne ręce. Kobieta, wywyższona i kochana przez cara Piotra Wielkiego, przez niego zdradzana i poniżana, w końcu koronowana caryca i cesarzowa Wszechrusi, której dwuletnie, samodzielne rządy po śmierci cesarza Piotra, zapamiętano jako okres dobrobytu i rozwoju dla Rosji...

Caryca Katarzyna, to piękna i inteligentna osoba, która sama opowiada nam swoją historię, tak jak opowiedziała własne życie...

foto net

3 komentarze:

  1. SUPER BLOG . Znalazłam go na fejsie bo " moje polskie blogi " czy coś takiego ! Jest super . Zaobbserwuje !! http://joannaklimek00.blogspot.com/ - to mój .

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, ostatnią książką, nad którą płaczę, jest książka do pediatrii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak historycznie ;) może kiedyś przeczytam :)

    http://opowiescistypendialnepooja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

lubię, jak zostawiacie mi komentarze :3