sobota, 15 lutego 2014

Książka: Dziewczyna ze śniegiem we włosach, Ninni Schulman

Dziewczyna ze śniegiem we włosach to typowy szwedzki kryminał. Książka idealna na krótki wyjazd, dobry sposób na oderwanie się od codzienności...

Nowy Rok. Śnieg. Domek na szwedzkiej prowincji. I ciało...

Jak przystało na dobry kryminał, książka zaczyna się od sceny morderstwa. Nie wiadomo kim jest ofiara, ani oprawca. Wkrótce poznajemy zaniepokojonych rodziców 16-latki. Zaniepokojonych, ponieważ ich córka nie odzywa się przez całą noc, później dzień, dwa... Sprawą zaczyna interesować się policja. Szybko odnajduje się ciało młodej dziewczyny. Czy to ta sama, której rodzice snują się po domu, pustym bez ich dziecka? Czy to jedyne ciało tej zimy? Jaką rolę odegra w tej historii dwóch brutalnych Rosjan i przerażona Sonia, prowadząca urojone rozmowy ze zmarłą babcią?

Autorka sprytnie myli tropy, powoli dostarczając kolejne kawałki skomplikowanej układanki. Wprowadza wątki kolejnych bohaterów, czasem jakby zapomina o tych już przedstawionych, niekiedy pokazuje kogoś tylko po to, by szybko go odprawić. Fabuła, dość konwencjonalna i przewidywalna, jest jednak ciekawa ze względu na, raczej niespotykany w tego typu książkach, wątek handlu ludźmi. 

foto net

7 komentarzy:

  1. Nie przepadam zbytnio za kryminałami, ale może czas to zmienić...? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wręcz uwielbiam kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak dawno nic nie czytałam :(( chyba czas się za coś wziąć, a kryminały lubię!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z ksiazek, lubie tylko o wampirach i takich tych, hha nw czy to bym polubila, ale zapewne! :D
    princess-kaari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam szwedzkie kryminały, więc idealna książka dla mnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serdecznie Cię zapraszam do mojego nowego wyzwania czytelniczego "Motyw zdrady w literaturze" - http://hugekultura.blogspot.com/2014/02/wyzwanie-czytelnicze-motyw-zdrady-w.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam już ją za sobą . Świetna książka. Długo po niej dochodziłem do siebie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

lubię, jak zostawiacie mi komentarze :3