poniedziałek, 24 lutego 2014

Książka: Zapomniane, Cat Patrick

Książka o nastolatce, napisana dla nastolatek? Może i tak, ale to na pewno nie jedyne, co można powiedzieć o książce Zapomniane.

Historia zaczyna się zwyczajnie: młoda dziewczyna, jednocześnie narratorka, wprowadza nas we własną codzienność. Coś jednak jest nie tak, coś tu nie gra i czytelnik dość szybko odkrywa tajemnicę London Lane, dziewczyny, która pamięta tylko przyszłość... Od chwili, kiedy była sześciolatką, jej umysł działa na odwrót. Nie wie w co była wczoraj ubrana, kogo poznała tydzień temu, o co prosiła ją od miesiąca koleżanka z klasy. Nie wie tego, o ile nie zapisze wszystkich zdarzeń przed godziną 4.33 w nocy, kiedy to jej myśli resetują się, a przeszłość odpływa na zawsze. Czy to dar, czy przekleństwo, London sama tego nie wie, póki nie spotka trochę dziwacznego równolatka, a mroczny sen z przeszłości zacznie prześladować ją co noc....

To z pewnością jedna z książek, które pochłania się jednym tchem. Napisana językiem, jakiego przeciętna nastolatka, nie powstydziłaby się użyć w zwykłej konwersacji. Trochę śmieszna, trochę straszna, ale na pewno z drugim dnem...

foto net


11 komentarzy:

  1. Boże! Chyba po raz pierwszy czyjaś z recenzji mnie serio zachęciła! Muszę mieć tą książkę! :D
    http://taka-sama-ale.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorka napisała jeszcze kilka książek, ale póki co u nas jest tylko ta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie czytam Wspomnienia arcyszpiego Hitlera. Dopiszę sobie ją do listy ale kolejka jest ogromna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post. Nie czytałam i nie słyszałam o tej książce.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie śłyszałam o tej knidze, ja właśnie zabiram się za Złoziejkę Ksiązek.
    xoxo
    http://pandamone.blogspot.com/2014/02/alpaca-vs-banksy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to książka, którą powinno się przeczytać, pewnie dlatego minie jeszcze sporo czasu, zanim po nią sięgnę :P

      Usuń
  6. Nie słyszałam o tej książce. Okładkę ma bardzo ładną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja fajna ale jakoś nie ciągnie mnie do takich historii :) Może dlatego, że ciężko mi dogodzić i jak już znajdę coś dobrego to dopiero wtedy znajduję czas na lekturę :)

    pozdrawiam!
    ohkejti.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post.: ) nie słyszałam o tej książce.
    Zapraszam.:3 discidone-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa recenzja, aż mam ochotę przeczytać już tą książkę :) Obserwuję, ciekawe posty ;)
    http://toochanel4you.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

lubię, jak zostawiacie mi komentarze :3